На третьому році життя діти стають самостійнішими. Продовжує розвиватися наочна діяльність, ситуативно-ділове спілкування дитини з дорослим, удосконалюється сприйняття, мова, початкові форми довільної поведінки, ігри, наочно-образне мислення. Розвиток наочної діяльності пов'язаний із засвоєнням культурних способів дії з різними предметами. Розвиваються дії співвідносять і гарматні. Уміння виконувати гарматні дії розвиває довільність, перетворюючи натуральні форми активності в культурні на основі пропонованої дорослими моделі, яка виступає в ролі не тільки об'єкту наслідування, але і зразка, регулюючого власну активність дитини. В ході спільної з дорослими наочної діяльності продовжує розвиватися розуміння мови. Слово відділяється від ситуації і набуває самостійного значення. Діти продовжують освоювати назви навколишніх предметів, вчаться виконувати прості словесні прохання дорослих в межах видимої наочної ситуації. Кількість слів, що розуміються, значно зростає. Удосконалюється регуляція поведінки в результаті звернення дорослих до дитини, яка починає розуміти не тільки інструкцію, але і розповідь дорослих. Інтенсивно розвивається активна мова дітей. До трьом рокам вони освоюють основні граматичні структури, намагаються будувати прості пропозиції, в розмові з дорослими використовують практично всі частини мови.
До кінця третього року життя мова стає засобом спілкування дитини з однолітками. У цьому віці у дітей формується новий вигляд діяльності: гра, малювання, конструювання.
Гра носить процесуальний характер, головну в ній дію. Воно здійснюється з ігровими предметами, наближеними до реальності. В середині третього року життя з'являються дії з предметами-заступниками.
Поява власне образотворчої діяльності обумовлена тим, що дитина вже здатна сформулювати намір зобразити який-небудь предмет.
До третього року життя удосконалюються зорові і слухові орієнтування, що дозволяє дітям безпомилково виконувати ряд завдань: здійснювати вибір 2-3 предметів формою, величині і кольору, розрізняти мелодії, співати.
Удосконалюється слухове сприйнятті, перш за все фонемний слух. До трьом рокам діти сприймають всі звуки рідної мови, але вимовляють їх з великими спотвореннями. Основною формою мислення стає наочно-дієва. Її особливість полягає в тому, що що виникають в житті дитини проблемні ситуації вирішуються шляхом реальної дії з предметами.
Завершується ранній вік кризою трьох років. Дитина усвідомлює себе як окрема людина, відмінна від дорослого. У нього формується образ Я. Крізіс часто супроводиться рядом негативних проявів: негативізмом, упертістю, порушенням спілкування з дорослими. Криза може продовжуватися від декількох місяців до двох років, але його може і не бути.
Ефімова Ірина, 27 років, психолог
Сайт: Мій Малюк
Джерело: Мій Малюк
Реклама
- Прикмети і марновірства після народження дитини
- Як допомогти дитині справиться з кашлем?
- Запрошуємо клоунів або піратів або кого? Дитяче свято.
- Канікули - дітям, батькам - відпустка!
- Постільна білизна для дітей
- Неймовірно увлекательниє шкільні канікули - це туристичний похід
- Як одягнути дитину в дитячий сад?
- Ефективні і безкоштовні способи зміцнення імунітету дитини
- Дитячий сад — школа
- Маленький відлюдник, або як позбавитися від "культу особи"
- Все бачити і контролювати.
- Чому діти ставлять так багато питань?